Show simple item record

dc.contributor.authorLisa, Lisa
dc.contributor.authorLawrence, Richard
dc.contributor.authorCiamas, Elserra Siemin
dc.contributor.authorArif, Anggia
dc.contributor.authorHutabarat, Fauzi A.M.
dc.date.accessioned2022-07-26T08:39:12Z
dc.date.available2022-07-26T08:39:12Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7041
dc.descriptionThis study aims to determine whether there is an influence between product quality on purchasing decisions for Honda motorcycles in Pekanbaru. The population in this study are customers and prospective customers of Honda motorcycles at PT. Capella Dinamik Nusantara. This type of research is included in the type of associative research with a quantitative analysis approach. The sampling technique in this study used probability sampling with a simple random sampling approach. The data collection technique used is in the form of a questionnaire which is distributed in the form of a google form and distributed to 60 respondents who are consumers and potential consumers of Honda motorcycles in Pekanbaru. The data analysis technique used is the correlation test, the coefficient of determination, simple linear regression, and the Z test. To process the data, the author uses the SPSS statistical program version 28. From data processing, the two variables have data validity where the corrected item values for both variables are >0.3 and the reliability test met the requirements of Cronbach Alpha > 0.6. The correlation value of the two variables is 0.814, which means the closeness of the relationship between the variables is high. The result of the coefficient of determination test or r2 is 0.662 and is positive, which means that the magnitude of the influence of product quality on purchasing decisions is 66.2% and the remaining 33.8% is influenced by other factors not examined in this study. The results of the simple linear regression test Y = 7.336 + 0.680X and have a positive value so that it can be said that the direction of the influence of the X variable on Y is positive. The results of the above calculation show that the Zcount value of 6.19454 is greater than Ztable 1.96 (6.19454>1 ,96). This shows that Ha is accepted which means that product quality affects purchasing decisionsen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat pengaruh antara kualitas produk terhadap keputusan pembelian sepeda motor Honda di Pekanbaru. Populasi pada penelitian ini adalah pelanggan dan calon pelanggan sepeda motor Honda di PT. Capella Dinamik Nusantara. Jenis penelitian ini termasuk kedalam jenis penelitian Asosiatif dengan pendekatan analisis Kuantitatif. Teknik pengambilan sampel pada penelitian ini menggunakan probability sampling dengan pendekatan simple random sampling. Teknik pengumpulan data yang digunakan yaitu berupa kuesioner yang di bagikan dalam bentuk google form dan disebar kepada 60 responden yang merupakan konsumen dan calon konsumen sepeda motor Honda di Pekanbaru. Teknik analisis data yang digunakan adalah Uji korelasi, koefisien determinasi, regresi linear sederhana, dan uji Z. Untuk mengolah data, penulis menggunakan program statistic SPSS versi 28. Dari pengolahan data kedua variabel memiliki kevalidan data dimana nilai corrected item kedua variabel > 0,3 dan uji reliabilitas memenuhi syarat Cronbach Alpha > 0,6. Nilai korelasi kedua variabel adalah 0,814 yang artinya keeratan hubungan antar variabel tinggi. Hasil uji koefisen determinasi atau r2 nya adalah 0,662 dan bernilai positif yang berarti besarnya pengaruh kualitas produk terhadap keputusan pembelian adalah 66,2% dan 33,8% sisanya dipengaruhi oleh factor lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini. Hasil uji regresi linear sederhana Y =7,336 + 0,680X dan bernilai positif sehingga dapat dikatakan arah pengaruh variabel X terhadap Y adalah positif Hasil perhitungan di atas menunjukan bahwa nilai Zhitung sebesar 6,19454 lebih besar daripada Ztabel 1,96 (6,19454>1,96). Ini menunjukkan bahwa Ha diterima yang berarti kualitas produk mempengaruhi keputusan pembelianen_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.titlePENGARUH KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SEPEDA MOTOR HONDA DI PEKANBARU ( STUDI KASUS PT. CAPELLA DINAMIK NUSANTARA )en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record