Show simple item record

dc.contributor.authorIvone, Ivone
dc.contributor.authorPhanessa, Dea
dc.contributor.authorCiamas, Elserra Siemin
dc.contributor.authorSiahaan, Rina Friska B
dc.contributor.authorCindy, Cindy
dc.date.accessioned2022-07-26T07:28:16Z
dc.date.available2022-07-26T07:28:16Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7037
dc.descriptionEndorsement is a tool used by companies or entrepreneurs in an effort to inform, persuade, invite or increase consumers directly or indirectly about the products and brands they sell. While buying interest is changing customer behavior in response to an object that shows the customer's desire to make a purchase. Remedy.eats is a brand that sells food or snacks through social media, currently remedy.eats has 229 followers on its account. The formulation of the problem in this study is "How does endorsement affect buying interest in the remedy.eats account?" The purpose of this study is to determine whether there is an endorsement effect on buying interest in the remedy.eats account. The research method used is a quantitative method. The number of respondents/sample is 40 people from a population of 229 people. The sampling technique is purposive sampling. The effect of endorsement on the purchase interest of the remedy.eats account can be seen in the results of the coefficient of determination test where it can be concluded that the buying interest that occurs in the remedy.eats account is 47.1% influenced by the endorsement while the remaining 52.9% is a contribution from other factors which can be explained by other variables outside the model.en_US
dc.description.abstractEndorsement adalah sarana yang digunakan oleh pihak perusahaan atau pengusaha dalam upaya untuk menginformasikan, membujuk, mengajak atau meningkatkan konsumen secara langsung maupun tidak langsung tentang produk dan merek yang mereka jual. Sedangkan minat beli adalah mengubah perilaku pelanggan sebagai respon terhadap suatu objek yang menunjukkan keinginan pelanggan untuk melakukan pembelian. Remedy.eats adalah salah satu brand yang menjual makanan atau cemilan melalui sosial media, saat ini remedy.eats memiliki 229 pengikut pada akunnya. Ada pun perumusan masalah dalam penelitian ini adalah “Bagaimana pengaruh endorsement terhadap minat beli akun remedy.eats?” Adapun tujuan dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah adanya pengaruh endorsement terhadap minat beli akun remedy.eats. Metode penelitian yang digunakan adalah metode kuantitaif. Jumlah responden/sampel sebanyak 40 orang dari populasi 229 orang teknik pengambilan sampel adalah purposive sampling. Adapun pengaruh endorsement terhadap minat beli akun remedy.eats dapat dilihat pada hasil uji koefisien determinasiasi dimana dapat disimpulkan bahwa minat beli yang terjadi pada akun remedy.eats 47.1% dipengaruhi oleh endorsement sedangkan sisanya 52,9% merupakan sumbangan dari faktor lain yang dapat dijelaskan oleh variabel lain diluar model.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectEndorsement dan Minat Belien_US
dc.titlePENGARUH ENDORSEMENT TERHADAP MINAT BELI AKUN REMEDY.EATSen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record