Show simple item record

dc.contributor.authorLastari, Ramadhani
dc.date.accessioned2022-08-11T04:13:44Z
dc.date.available2022-08-11T04:13:44Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7161
dc.descriptionThe purpose of this study was to find out (1) How is the role of Civics teachers as educators in improving student morale at SDN 056022 Paya Perupuk Kec. Tanjung Pura Kab. Langkat (2) What is the role of PKN teachers as motivators in improving student morale at SDN 056022 Paya Perupuk Kec. Tanjung Pura Kab. Langkat (3) What is the role of PKN teachers as evaluators in improving student morale at SDN 056022 Paya Perupuk Kec. Tanjung Pura Kab. Langkat (4) What are the Supporting and Inhibiting Factors for Civics Teachers in Improving Student Morale at SDN 056022 Paya Perupuk Kec. Tanjung Pura Kab. Langkat. This research is a qualitative research. Collecting research data obtained through observation, interviews and documentation. Data were analyzed using data reduction, data exposure and drawing conclusions.The results showed that the role of Civics teachers was effective, the role of educators in moral improvement had positive values for students. The education and motivation given to these students are in the form of habits and examples of good role models, which are carried out in the family environment (parents), school environment (teachers) and community environment. The supporting and inhibiting factors for the role of Civics teachers in improving students' morale are factors that arise from the family environment and parental background as well as the character of the students themselves. While the inhibiting factors are those that come from within the students, in addition to environmental and technological factors that plunge students into promiscuity and negative environmental factors.en_US
dc.description.abstractTujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui (1) Bagaimana peran guru pkn sebagai Educator dalam meningkatkan moral siswa di SDN 056022 Paya Perupuk Kec. Tanjung Pura Kab. Langkat (2) Bagaimana peran guru pkn sebagai motivator dalam meningkatkan moral siswa di SDN 056022 Paya Perupuk Kec. Tanjung Pura Kab. Langkat (3) Bagaimana peran guru pkn sebagai Evaluator dalam meningkatkan moral siswa di SDN 056022 Paya Perupuk Kec. Tanjung Pura Kab. Langkat (4) Apa faktor Pendukung dan Penghambat Guru PKn dalam Meningkatkan Moral Siswa Di SDN 056022 Paya Perupuk Kec. Tanjung Pura Kab. Langkat. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif. Pengumpulan data peneliti diperoleh melalui observasi , wawancara dan dokumentasi. Data dianalisis dengan menggunakan reduksi data, paparan data dan penarikan kesimpulan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa peran guru PKn sudah efektif, peran sebagai pendidik dalam peningkatan moral mempunyai nilai yang positif dilakukan pada anak didik. Pendidikan dan motivasi yang diberikan kepada anak didik tersebut berupa kebiasaan-kebiasaan serta contoh suri tauladan yang baik, yang dilakukan dilingkungan keluarga (orang tua), lingkungan sekolah (guru) dan lingkungan masyarakat. Faktor pendukung dan penghambat bagi peran guru PKn dalam meningkatkan moral siswa adalah faktor yang timbul dari lingkungan keluarga dan latar belakang orang tua dan juga watak karakter siswa itu sendiri. Sedangkan faktor penghambatnya ialah yang bersumber dari dalam diri siswa, selain itu faktor lingkungan dan teknologi yang menjerumuskan siswa pada pergaulan bebas serta faktor lingkungan yang negative.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectPeran guru PKnen_US
dc.subjectmeningkatkan Moralen_US
dc.titlePERAN GURU PKN DALAM MENINGKATKAN MORAL SISWA DI SDN 056022 PAYA PERUPUK KEC. TANJUNG PURA KABUPATEN LANGKATen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record