Show simple item record

dc.contributor.authorNainggolan, Endaita Nurisa
dc.date.accessioned2022-08-10T03:13:05Z
dc.date.available2022-08-10T03:13:05Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7157
dc.descriptionThis study aims to determine: student learning out comes using the collaborative-based inquiry learning modelare higher than the direct instruction model in style material. This research is a quasi-experimental research. The population in this study were 28 students in class IV-A and 28 students in class IV-B. The sample in this study was selected with a total sampling of two classes. The instrument consists of a test of learning outcomes of style material in the form of a multiple choice test and a scientific attitude questionnaire. The results showed that:the learning outcomes of students' style materials taught using the Collaborative-Based Inquiry learning model were 82.96 higher than the average learning out comes of style materials using the Direct Instruction learning model of74.67.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui : hasil belajar siswa yang menggunakan model pembelajaran inkuiri berbasis kolaboratif lebih tinggi dibandingkan model pembelajaran langsung (Direct Instruction) pada materi gaya. Penelitian ini merupakan penelitian quasi eksperimen. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas IV-A sebanyak 28 orang dan kelas IV-B sebanyak 28 orang.Sampeldalam penelitian ini dipilih dengan Total Sampling sebanyak dua kelas. Instrumen terdiri dari tes hasil belajar materi gaya berupa tes pilihan berganda dan angket sikap ilmiah. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: hasil belajar materi gaya siswa yang diajarkan dengan menggunakan model pembelajaran Inkuiri Berbasis Kolaboratif 82,96 lebih tinggi daripada rata-rata hasil belajar materi gaya dengan menggunakan model pembelajaran Direct Instruction sebesar 74,67.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectModel Pembelajaranen_US
dc.subjectInkuiri Berbasis Kolaboratifen_US
dc.titlePENGARUHMODEL PEMBELAJARAN INKUIRI BERBASIS KOLABORATIF TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA MATERI GAYA DIKELAS IVSDN165735 KOTA TEBING TINGGIen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record