Show simple item record

dc.contributor.authorIka Aprilita, Sinaga
dc.contributor.authorNaiborho, Tri Martin
dc.contributor.authorSidabariba, Dedy Dores
dc.contributor.authorPasaribu, Doni
dc.date.accessioned2022-08-06T02:59:14Z
dc.date.available2022-08-06T02:59:14Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7109
dc.descriptionIn Civics learning, morals and character are the main things that need to be instilled in elementary school age children, because the current elementary Civics learning process has a goal in forming children's morals and character. The application of moral values and character in Civic Education learning requires readiness to prepare complete learning tools, moral values and student character must be taught in class. Moral values and characters taught to children are tolerance, respect, speaking politely, honesty, and mutual respect and help. Factors that affect the moral values and character of children can be seen in positive terms such as getting used to participating in religious activities, guiding children to always do good. the factors that affect the moral and character of children are environmental factors, friend factors, and media or technology factors. This study aims to analyze the implementation of moral values and character education in civics education subjects in elementary schools. In this study, the method used was a qualitative approach which was carried out descriptively. The basis or theory of the discussion this time is obtained from the results of the study of literature or literature obtained from several relevant sources such as journals, articles and books.en_US
dc.description.abstractDalam pembelajaran PKn, moral dan karakter merupakan hal utama yang perlu ditanamkan pada anak usia SD, karena proses pembelajaran PKn SD saat ini memiliki tujuan dalam pembentukan moral dan karakter anak. Penerapan nilai moral dan karakter dalam pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan dibutuhkan kesiapan mempersiapkan perangkat pembelajaran yang lengkap, nilai-nilai moral dan karakter siswa wajib diajarkan dikelas. Nilai-nilai moral dan karakter yang diajarkan pada anak yaitu sikap toleransi, menghargai, berbicara sopan santun, kejujuran, dan saling menghargai dan tolong menolong. Faktor yang mempengaruhi nilai-nilai moral dan karakter anak terlihat dari segi positif seperti, membiasakan untuk mengikuti kegiatan keagamaan , membimbing anak untuk selalu berbuat baik. Faktor-faktor yang mempengaruhi moral dan karakter anak adalah faktor lingkungan, faktor teman, dan faktor media atau teknologi. Penelitian ini bertujuan untuk Menganalisis implementasi pendidikan nilai moral dan karakter Pada Mata Pelajaran Pendidikan Kewarganegaraan di SD. Pada penelitian kali ini metode yang digunakan yaitu pendekatan kualitatif yang dilakukan secara deskrptif. Dasar atau teori dari pembahasan kali ini di dapat dari hasil studi literatur atau kepustakaan yang di dapatkan dari beberapa sumber – sumber yang relevan seperti Jurnal, artikel dan buku.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectNilai Moralen_US
dc.subjectKarakteren_US
dc.subjectPembelajaran PKnen_US
dc.titleIMPLEMENTASI PENDIDIKAN NILAI MORAL DAN KARAKTER DALAM PEMBELAJARAN PKn DI SEKOLAH DASARen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record