Show simple item record

dc.contributor.authorEster, Ester
dc.date.accessioned2022-07-27T11:00:19Z
dc.date.available2022-07-27T11:00:19Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7075
dc.descriptionThis study aims to determine the differences in PPKn learning outcomes of students who are taught with an ethnopedagogical approach compared to students who are taught using a conventional approach. The population in this study is the fifth grade students of SDN 10 Sigaol Simbolon, Palipi District, Samosir Regency, totaling 54 people. Class V/a as many as 27 students and V/b as many as 27 students. Collecting data in this study through interpersonal intelligence questionnaires and PPKn learning outcomes test instruments. Hypothesis testing is done by using the Two Way Anova test. The results showed that: Civics learning outcomes of students taught with an ethnopedagogical approach were higher than those of students taught using conventional approaches (Fcount = 21.164 and sig. 0.000 > 0.05.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbedaan hasil belajar PPKn siswa yang diajarkan dengan pendekatan etnopedagogi dibandingkan dengan siswa yang diajarkan dengan pendekatan konvensional Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas V SDN 10 sigaol Simbolon kecamatan palipi kabupaten samosir yang berjumlah 54 orang. Kelas V/a sebanyak 27 siswa dan V/b sebanyak 27 siswa. Pengumpulan data dalam penelitian ini melalui kuesioner kecerdasan interpersenal dan instrumen tes hasil belajar PPKn. Pengujian hipotesis dilakukan dengan uji Two Way Anova. Hasil Penelitian menunjukkan bahwa: Hasil belajar PPKn siswa yang diajarkan dengan pendekatan etnopedagogi lebih tinggi dibandingkan dengan hasil belajar PPKn siswa yang diajarkan dengan pendekatan konvensional (Fhitung = 21,164 dan nilai sig. 0,000 > 0,05.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectPendekatan etnopedagogien_US
dc.subjectPendekatan Konvensionalen_US
dc.subjecthasil belajaren_US
dc.titlePERBEDAAN PENDEKATAN ETNOPEDAGOGI TERHADAP HASIL BELAJAR PKN SISWA KELAS V DI SDN 10 SIGAOL SIMBOLON KECAMATAN PALIPI KABUPATEN SAMOSIRen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record