Show simple item record

dc.contributor.authorBr Sitepu, Tisa Enika
dc.date.accessioned2022-07-27T10:14:02Z
dc.date.available2022-07-27T10:14:02Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7066
dc.descriptionEducation during the Covid 19 pandemic experienced very significant changes in education, digitalization of education was growing rapidly, even the entire learning process used digital learning. This of course also affects the local wisdom values in Indonesia. The purpose of this study was to measure the extent of the influence of digitalization of education on the values of Indonesian local wisdom implemented in elementary schools. This research uses quantitative research and the results will only be presented using numbers. Furthermore, the research subjects were students of SDN 106790 Sei Mencharim which is located in Deli Serdang Regency. The total population in this study was 60 students. This research is expected to have a positive impact on education, so that it can provide innovation for researchers to be able to develop and advance education in Indonesia. Based on the research conducted, there is a significant effect of digitalization of education on the values of Indonesian local wisdom, and after being identified, it is found that in education with digitalization that has been carried out so far is less associated with the values of local wisdom in Indonesia.en_US
dc.description.abstractPendidikan pada masa pandemi Covid 19 mengalami perubahan yang sangat signifikan dalam pendidikan, Digitalisasi pendidikan sangat berkembang pesat, bahkan keseluruhan proses pembelajaran menggunakan pembelajaran digital. Hal ini juga tentunya berpengaruh terhadap nilai nilai kearidan lokal di Indonesia. Adapun tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur sejauh mana pengaruh digitalisasi pendidikan terhadap nilai nilai kearifan lokal Indonesia yang dilaksanakan di sekolah dasar. Penelitian ini menggunakan jenis penelitian kuantitatif dan hasilnya hanya akan dipresentasekan menggunakan angka. Selanjutnya subjek penelitian adalah siswa SDN 106790 Sei Mencirim yang terletak di Kabupaten Deli Serdang. Jumlah populasi dalam penelitian ini sebanyak 60 siswa. Penelitian ini diharapkan dapat memberikan dapak positif bagi pendidikan, sehingga dapat memberikan inovasi bagi peneliti untuk dapat mengembangkan dan memajukan pendidikan di Indonesia. Berdasarkan penelitian yang dilakukan terdapat pengaruh yang signifikan digitalisasi pendidikan terhadap nilai nilai kearifan lokal Indonesia, dan setelah di identifikasi maka diperoleh bahwa dalam pendidikan dengan digitalisasi yang selama ini dilakukan kurang mengaitkan dengan nilai nilai kearifan lokal di Indonesia.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectDigitalisasi Pendidikanen_US
dc.subjectNilai Kearifan Lokalen_US
dc.titlePENGARUH DIGITALISASI PENDIDIKAN TERHADAP NILAI NILAI KEARIFAN LOKAL INDONESIA DI SEKOLAH DASARen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record