Show simple item record

dc.contributor.authorIshaq, Muhammad
dc.contributor.authorSaragi, Daulat
dc.date.accessioned2022-07-27T10:05:35Z
dc.date.available2022-07-27T10:05:35Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7062
dc.descriptionThe learning approach is an idea, idea, or instructional approach in the implementation of learning activities. The purpose of the learning approach is to increase students' knowledge, skills and attitudes. With a learning approach can optimize and effectively improve learning outcomes. So this study aims to identify the learning approach to student learning outcomes. This study uses a systematic literature review method (Systematic Literature Review). The purpose of the research is to review journals or articles by identifying them systematically. Journal articles published nationally and internationally, with a total of 15 journals related to the influence of learning approaches on learning outcomes. The journal under review is published 10 years running. Journals were obtained from Google Scholar and Sagepub. The results show that the experiential learning approach is considered to have complexity and is more effective in that the learning steps include summarizing several learning approaches based on concrete experiences, solving problems independently and in groups, conducting discussions and presentations and applying knowledge to the situation being experienced. In addition, experiential learning is seen as in accordance with the times, such as the current digital era.en_US
dc.description.abstractPendekatan pembelajaran adalah gagasan, ide, atau instruksional dalam pelaksanaan kegiatan belajar. Tujuan pendekatan pembelajaran sebagai upaya meningkatkan pengetahuan, keterampilan dan sikap siswa. Dengan pendekatan pembelajaran dapat megoptimalkan dan efektif meningkatkan hasil belajar. Sehingga penelitian ini bertujuan mengidentifikasi pendekatan pembelajaran terhadap hasil belajar siswa. Penelitian ini menggunakan metode tinjauan pustaka secara sistematis (Systematic Literature Review). Tujuan penelitian untuk untuk mereviu jurnal atau artikel dengan mengidentifikasi secara sistematis. Jurnal artikel yang terbit Nasional dan Internasional, dengan jumlah 15 jurnal yang berkaitan dengan pengaruh pendekatan pembelajaran terhadap hasil belajar. Jurnal yang direviu publish 10 tahun berjalan. Jurnal di peroleh dari google cendikia dan sagepub. Hasil menunjukkan pendekatan experiential learning dipandang memiliki kompleksitas dan lebih efektif terletak pada langkah-langkah pembelajaran merangkum beberapa pendekatan pembelajaran berdasarkan pengalaman konkret, memecahkan permasalahan secara mandiri dan kelompok, melakukan diskusi serta presentasi dan mengaplikasikan pengetahuan terhadap situasi yang sedang dialami. Selain itu experiential learning dipandang sesuai dengan perkembangan zaman seperti era digital saat ini.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectPengaruhen_US
dc.subjectExperiential learningen_US
dc.subjecthasil belajaren_US
dc.titleStudi Literatur: PENGARUH PENDEKATAN EXPERIENTIAL LEARNING TERHADAP HASIL BELAJAR SISWAen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record