Show simple item record

dc.contributor.authorRahayu, Rina
dc.date.accessioned2022-07-27T10:02:45Z
dc.date.available2022-07-27T10:02:45Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7061
dc.descriptionConstructivism in learning is a philosophy based on the idea that the process of knowledge formation in individual humans is the result of mental activities supported by the process of learning experiences. This study uses a qualitative descriptive approach with the aim of providing an overview of the implications of constructivism theory in learning in elementary schools using a scientific approach which was carried out at SD Negeri 101775 Sampali. The purpose of this research is to collect data by using techniques to collect, namely by observation, interviews, or documentation. The results of the study state that the implications of constructivism theory in learning apart from using the 5M media and learning model in this study are expected to be able to make students more active and teachers as facilitators to be more innovative so that educational goals can be achieved optimally.en_US
dc.description.abstractKonstruktivisme dalam pembelajaran adalah suatu filosofi yang didasari oleh pemikiran bahwa proses pembentukan pengetahuan pada individu manusia merupakan hasil kegiatan mental yang ditunjang oleh proses pengalaman belajarnya. Penelitian ini menggunakan pendekatan deskriptif kualitatif dengan tujuan memberikan gambaran mengenai implikasi teori konstruktivisme dalam pembelajaran di sekolah dasar dengan menggunakan pendekatan scientifik yang dilaksanakan di SD Negeri 101775 Sampali. Tujuan dari penelitian ini adalah mengumpulkan data dengan menggunakan teknik untuk mengumpulkan yaitu dengan observasi, wawancara, atau dokumentasi. Hasil penelitian menyatakan bahwa implikasi teori konstruktivisme dalam pembelajaran selain menggunakan media dan model pembelajaran 5M dalam penelitian ini diharapkan mampu membuat siswa lebih aktif dan guru sebagai fasilitator menjadi lebih inovatif sehingga tujuan pendidikan dapat tercapai dengan maksimal.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectTeori Pembelajaranen_US
dc.subjectKonstruktivistiken_US
dc.titleIMPLEMENTASI TEORI PEMBELAJARAN KONSTRUKTIVISTIK DI SEKOLAH DASARen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record