Show simple item record

dc.contributor.authorWibowo, Agung
dc.contributor.authorSaragi, Daulat
dc.contributor.authorYus, Anita
dc.date.accessioned2022-07-27T09:46:04Z
dc.date.available2022-07-27T09:46:04Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7056
dc.descriptionEducation aims to form competent individuals to live happy and prosperous lives. Education is a right and is required by the state for its citizens. In achieving educational goals, learning needs to be innovative, effective, and efficient. Media is a means of determining the running of learning more optimally. This study aims to analyze the effectiveness of flashcard media on animal material around me. The approach used is descriptive qualitative about the description based on field data with relevant library data. The analysis uses content analysis techniques. The results show that flashcard media is empirically proven to be effective in learning. This is proven based on field data, namely flashcard learning media that improve the learning outcomes of class II students of the Orang Rimba Forest School (SAD) Gading Jaya Village, Tabir Selatan District, Merangin Regency, Jambi Province. With data on learning outcomes for material one, an average value of 71.36 was obtained and the value of student learning outcomes for material 2 obtained an average value of 80.45.en_US
dc.description.abstractPendidikan bertujuan untuk membentuk individu yang kompeten untuk hidup bahagia dan sejahtera. Pendidikan menjadi hak dan diwajibkan oleh negara kepada wargannya. Dalam mencapai tujuan pendidikan perlu pembelajaran yang inovatif, efektif dan efesien. Media merupakan sarana penentu berjalannya pembelajaran lebih optimal. Penelitian ini bertujuan untuk mendiskripsikan dan menganalisis efektifitas media flash card pada materi hewan disekitarku. Pendekatan yang digunakan adalah kualitatif deskriptif tentang gambaran berdasarkan data lapangan dengan data pustaka yang relevan. Analisi menggunakan teknik analisis konten. Hasil menunjukkan media flash card secara empiris terbukti efektif dalam pembelajaran. Hal tersebut dibuktikan berdasarkan data lapangan yakni media pembelajaran flash card meningkatkan hasil belajar siswa kelas II sekolah rimba Suku Anak Dalam (SAD) Desa Gading Jaya Kecamatan Tabir Selatan Kabupaten Merangin Provinsi Jambi. Dengan data hasil belajar materi satu diperoleh rata-rata nilai71,36 dan nilai hasil belajar siswa materi 2 diperoleh rata-rata nilai 80,45.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectEfektivitasen_US
dc.subjectFlash Carden_US
dc.subjectSekolah rimbaen_US
dc.titleANALISIS EFEKTIFITAS MEDIA FLASHCARD PADA SISWA SEKOLAH RIMBA SUKU ANAK DALAM (SAD) MERANGIN JAMBIen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record