Show simple item record

dc.contributor.authorSihombing, Partohap
dc.date.accessioned2018-03-16T06:50:58Z
dc.date.available2018-03-16T06:50:58Z
dc.date.issued2016-04-03
dc.identifier.citationHarmer, J, Knapp, Peter., & Watkins, Heaton, J.B.en_US
dc.identifier.issn1410-4695
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/546
dc.descriptionDalam mengajar bahasa Inggris di sekolah, guru harus mampu menemukan cara terbaik dalam mengajar keterampilan berbahasa khususnya menulis, sehingga materi yang diberikan dapat diterima dengan baik. Penelitian ini menggunakan analisis kuantitatif untuk menemukan efek dari menggunakan gambar pada tulisan deskriptif paragraf siswa. Dalam tesis ini, penulis mengambil 60 siswa sebagai sampel data. Populasi adalah tahun kedua SMP Negeri 1 Tanah Jawa di mana X-1 sebagai kelompok eksperimen dan X-2 sebagai kelompok kontrol. Untuk mengumpulkan data, penulis diterapkan menulis tes. Ini adalah tes objektif. Validitas instrumen yang ditemukan dengan menggunakan Moment Koefisien Product Formula dan Formula Spearman Brown untuk mengetahui keandalan. Data dianalisis dengan menggunakan t-Test. Temuan ini menunjukkan bahwa gambar memberikan efek pada menulis teks deskriptif siswa. Penelitian dari t-Test adalah 10,9. Ini berarti bahwa tes ini lebih tinggi dari tabel (10,9> 0,01). Dapat dikatakan bahwa ada efek penulisan teks deskriptif pictureson siswa. Dari hasil analisis, penulis menyimpulkan bahwa: (1) Penggunaan gambar memberikan efek positif dalam menulis teks deskriptif, (2) skor dari kelompok eksperimen lebih tinggi dari skor kelompok kontrol, (3) skor dari t-observasi perhitungan lebih tinggi dari t-tabel. Jadi, efek dari menggunakan gambar pada penulisan teks deskriptif siswa diterima.en_US
dc.description.abstractIn teaching English at school, the teacher must be able to find the best way in teaching the language skills especially Writing, so that the material given can be received well. This research used the quantitative analysis to find the effect of using pictures on student’s writing descriptive paragraph. In this thesis, the writer took 60 students as a sample of data. The populations were the second year of SMP Negeri 1 Tanah Jawa where the X-1 as the experimental group and X-2 as the control group. To collect the data, the writer applied writing test. It is an objective test. The validity of the instrument is found out by using the Coefficient Product Moment Formula and the Formula of Spearman Brown to find out the reliability. The data were analyzed by using the t-Test. The finding indicates that pictures give an effect on student’s writing descriptive text. The research of the t-Test is 10,9. It means that the test is higher than the table (10,9>0,01). It can be said that there is an effect of pictureson student’s writing descriptive text. From the result of analysis, the writer concludes that : (1) The use of pictures give a positive effect in writing descriptive text, (2) The score of experimental group is higher than the score of control group, (3) The score of the t-observe calculation is higher than t-table. So, the effect of using pictures on student’s writing descriptive text is accepted.en_US
dc.publisherJurnal Dunamika Pendidikan UKIen_US
dc.relation.ispartofseriesVol IX;No. 1
dc.subjectdescriptive paragraphen_US
dc.subjectstandardized testen_US
dc.subjectdescriptive texten_US
dc.titleTHE EFFECT OF APPLYING MEDIA ON THE STUDENTS ABILITY IN WRITING DESCRIPTIVE TEXT AT SMP NEGERI 1 TANAH JAWAen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record