Show simple item record

dc.contributor.authorSibagariang, Sihartono
dc.date.accessioned2020-04-22T07:38:00Z
dc.date.available2020-04-22T07:38:00Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/3754
dc.descriptionThis study aims Analyze what factors are causing the low learning interest, The research method used in this study is a survey method with a descriptive approach. The population in this study were all students of class XII Accounting-4 SMK Negeri 1 Medan, amounting to 31 students with the sample collection technique used was total sampling. The results showed that: factors causing low student interest, namely internal factors and external factors of students themselves contained in the Indicators of Student Motivation (37%) included in the medium category which said that students strongly agreed that learning material for creative and entrepreneurial products was more difficult to understand than thought, the school environment indicator (36%) is in the medium category which says that the lighting in the learning space is inadequate to support learning activities and the school environment is so noisy that it disrupts student learning activities, the community environment indicator (36%) is in the medium category which says student activities in the community environment take up student learning timeen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk Menganalisis faktor-faktor apa sajakah yang menyebabkan rendahnya minat belajar siswa, Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode survey dengan pendekatan deskriptif. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas XII Akuntansi-4 SMK Negeri 1 Medan yang berjumlah 31 orang siswa dengan teknik pengumpulan sampel yang digunakan adalah total sampling. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: faktor faktor penyebab rendahnya minat belajar siswa yaitu faktor internal dan faktor external siswa itu sendiri yang tertuang dalam Indikator Motivasi Siswa (37%) termasuk dalam kategori sedang yang mengatakan bahwa siswa sangat setuju materi pembelajaran produk kreatif dan kewirausahaan lebih sulit dipahami dari yang dipikirkan, Indikator lingkungan sekolah (36%) termasuk kategori sedang yang mengatakan bahwa penerangan pada ruang pembelajaran kurang memadai untuk menunjang kegiatan belajar dan keadaan lingkungan sekolah yang sangat ribut sehingga mengganggu aktivitas belajar siswa, Indikator lingkungan masyarakat (36%) termasuk kategori sedang yang mengatakan aktivitas siswa di lingkungan masyarakat menyita waktu belajar siswa.en_US
dc.subjectFaktor Faktor Penyebab Rendahnya Minat Belajar Siswaen_US
dc.titleAnalisis Deskriptif Faktor Faktor Penyebab Rendahnya Minat Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Produk Kreatif Dan Kewirausahaan Kelas XII Akuntansi-4 SMK Negeri 1 Medan Tahun Ajaran 2019/2020en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record