Show simple item record

dc.contributor.authorManalu, Andriono
dc.date.accessioned2019-03-04T10:22:48Z
dc.date.available2019-03-04T10:22:48Z
dc.date.issued2018-09-01
dc.identifier.citationFathurrohman, Muhammad. 2015. Model-model Pembelajaran Inovatif.Yogyakarta:ArRuzz Media.en_US
dc.identifier.issnISSN: 2548-429X
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/2086
dc.descriptionThis study aims to determine the effect of the Guided Inquiry learning model on student learning outcomes in the subject matter Substance and its form in Class VII of the First Semester of State Middle School 2 Siantar T.A 2017/2018. This type of research is pre-experimental design. The population in the study were all VII grade students consisting of 6 classes with samples of class VII1 as a trial class of 32 people taken by random sampling using a guided inquiry learning model. The instrument used to determine student learning outcomes is a test of learning outcomes in the form of multiple choices with a number of 20 questions consisting of 4 answer choices, and all the questions given must be valid categories. Before being given treatment, the pilot class was given a pretest to find out the initial abilities of students who obtained an average pretest score of 43.28. After being given the treatment of the guided inquiry learning model, the posttest mean score was 73.13. After obtaining the average student N-Gain score is 0.52 with the medium category. The observation results of learning with guided inquiry learning models have been carried out at each stage of learning well. So that it can be concluded that there is a significant effect of guided inquiry learning model on Substance and Material material towards the learning outcomes of VII grade students of Semester I of SMP Negeri 2 Siantar T.A.2017 / 2018.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh model pembelajaran Inkuiri Terbimbing terhadap hasil belajar siswa pada materi pokok Zat dan wujudnya di Kelas VII Semester I SMP Negeri 2 Siantar T.A 2017/2018.Jenis penelitian ini adalah pre-eksperimental design.Populasi dalam penelitian adalah seluruh siswa kelas VII yang terdiri dari 6 kelas dengansampel kelas VII1 sebagai kelas ujicobayang berjumlah 32orang yangdiambil dengan cararandom sampling yangmenggunakan model pembelajaran inkuiri terbimbing.Instrumen yang digunakan untuk mengetahui hasil belajar siswa adalah tes hasil belajar yang dalam bentuk pilihan berganda dengan jumlah 20 soal yang terdiri dari 4 pilihan jawaban, dan semua soal yang diberikan harus berkategori valid.Sebelum diberikan perlakuan,kelas ujicoba diberi pretesuntuk mengetahui kemampuan awal siswayangdiperoleh nilai rata-rata pretesadalah 43,28.Setelahdiberikanperlakuanmodel pembelajaran inkuiri terbimbing diperoleh nilai rata-rata postes adalah73,13. Setelah diperolehrata-rata N-Gain skor siswa adalah 0,52 dengan kategori sedang. Hasil pengamatan pembelajaran dengan model pembelajaran inkuiri terbimbing telah dilakukan pada tiap tahapan pembelajaran dengan baik. Sehingga diperoleh kesimpulan ada pengaruh yang signifikan model pembelajaran inkuiri terbimbing pada materi Zat dan Wujudnya terhadap hasil belajar siswa kelas VII Semester I SMP Negeri 2 Siantar T.A.2017/2018.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherJURNAL ILMIAH MAKSITEKen_US
dc.relation.ispartofseriesVol 3 No 3 (2018);Vol 3 No 3 (2018)
dc.subjectMODEL PEMBELAJARAN GUIDED INQUIRYen_US
dc.subjectHASIL BELAJAR SISWAen_US
dc.titlePENGARUH MODEL PEMBELAJARAN GUIDED INQUIRY TERHADAP HASIL BELAJAR SISWAen_US
dc.title.alternativePENGARUH MODEL PEMBELAJARAN GUIDED INQUIRY TERHADAP HASIL BELAJAR SISWAen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record