Show simple item record

dc.contributor.authorSimanjuntak, Maria Dewi Ratna
dc.date.accessioned2022-08-10T07:52:27Z
dc.date.available2022-08-10T07:52:27Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7159
dc.descriptionThis study aims to determine the role of an Android-based digital pocket book to improve social studies learning outcomes for fourth grade students at SDN 64987 Medan. This research is a classroom action research from two cycles where each cycle has several stages, namely planning, implementation, observation and reflection. The subjects of this research were the fourth grade students of SDN 064987, totaling 28 people consisting of 15 girls and 13 boys. Data collection techniques in this study using observation techniques, interview techniques, test techniques, and documentation used in data collection techniques in this study. The implementation of Cycle I was carried out on March 7, 2022 and Cycle II was carried out on March 21, 2022. The results of the resea rch from the two cycles were obtained, among others: The lowest score obtained by students in Pre-Cycle was 51, in Cycle I was 60 and in Cycle II which is 65. The highest score obtained by students in the Pre-Cycle is 78, in Cycle I is 81 and in cycle II is 98. The increase in the average score of students which in Cycle I the average value is 72 to an average value of 81 at Cycle II. There is an increase in student learning outcomes, in Cycle I, namely 71% to 86% in Cycle II. Through the use of android-based digital pocketbook media, it can improve student learning outcomes IV at SDN 064987 Medan.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui peranan buku saku digital berbasis android untuk meningkatkan hasil belajar IPS siswa kelas IV di SDN 64987 Medan. Adapun penelitian ini adalah penelitian tindakan kelas dari dua sirklus yang mana setiap siklus memiliki beberapa tahapan yaitu perencanaan, pelaksanaan, pengamatan dan refleksi Subjek penelitian ini adalah siswa kelas IV SDN 064987 yang berjumlah 28 orang yang terdiri dari 15 perempuan dan 13 laki-laki. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan teknik observasi, teknik wawancara, teknik tes, dan dokumentasi digunakan dalam teknik pengumpulan data dalam penelitian ini. Adapun pelaksanaan Siklus I dilakukan pada tanggal 7 Maret 2022 dan Siklus II dilakukan pada tanggal 21 Maret 2022. Hasil penelitian dari dua sirklus itu diperoleh antara lain: Nilai terendah yang diperoleh siswa pada Pra Siklus yaitu 51, pada Siklus I yaitu 60 dan pada Siklus II yaitu 65. Nilai tertinggi yang diperoleh siswa pada Pra Siklus yaitu 78, pada Siklus I yaitu 81 dan pada siklus II yaitu 98. Peningkatan nilai rata-rata siswa yang mana pada Siklus I nilai rata-rata yaitu 72 menjadi nilai rata-rata 81 pada Siklus II. Adanya peningkatan hasil belajar siswa , pada Siklus I yaitu 71% menjadi 86% pada Siklus II. Melalui penggunaan media buku saku digital berbasis android dapat meningkatan hasil belajar siswa IV di SDN 064987 Medan.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectBuku Saku Digital Berbasisen_US
dc.subjecthasil belajar IPSen_US
dc.titlePERANAN BUKU SAKU DIGITAL BERBASIS ANDROID UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPS SISWA KELAS IV DI SDN 064987 MEDANen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record