Show simple item record

dc.contributor.authorFandy, Fandy
dc.contributor.authorUtama, Tasik
dc.date.accessioned2022-08-01T03:34:13Z
dc.date.available2022-08-01T03:34:13Z
dc.date.issued2022-07-29
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/7090
dc.descriptionThe purpose of this research is to find out the application of social media marketing at CV Sumland Development, Medan. This study uses a qualitative method with a descriptive approach. Data collection techniques through structured interviews with questions addressed to 2 research informants. The sampling technique in this study used a purposive sampling technique, namely the determination of the research sample with certain considerations. The results of this study are CV Sumland Development has maximized the use of social media in conveying information to potential consumers, through social media content, the presentation of this information is educational in nature, namely by providing information about the property world with this. CV Sumland Development makes social media a place for collaboration between internal and external sources. The relationship built by CV Sumland Development has been very good through social media, because the company builds relationships by providing education, information about property and also providing promotions and giveaways.en_US
dc.description.abstractTujuan dalam Penelitian ini adalah unutk mengetahui penerapan sosial media marketing di CV Sumland Development, Medan. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Teknik pengumpulan data melalui wawancara terstruktur dengan pertanyaan yang ditujukan kepada 2 orang informan penelitian. Teknik sampling dalam penelitian ini menggunakan teknik purposive sampling yaitu penentuan sampel penelitian dengan pertimbangan tertentu. Hasil dari penelitian ini adalah CV Sumland Development telah memaksimalkan penggunaan sosial media dalam menyampaikan informasi kepada calon konsumen, melalui konten-konten sosial media, penyajian informasi tersebut sifatnya edukasi yaitu dengan memeberikan informasi seputaran dunia property dengan hal tersebut. CV Sumland Development menjadikan sosial media sebagai tempat berkolaborasi antara sumber internal dan sumber eksternal. Hubungan yang dibagun oleh CV Sumland Development sudah sangat baik melalui sosial media, karena perusahaan membangun hubungan dengan cara memberikan edukasi, informasi seputar property dan juga memberikan promosi serta giveaway.en_US
dc.publisherSeminar Nasional 2022 - NBM Artsen_US
dc.subjectSocial media Marketingen_US
dc.titleSOCIAL MEDIA MARKETING DI CV SUMLAND DEVELOPMENTen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record