Show simple item record

dc.contributor.authorNABABAN, RENHARD BRAVO
dc.date.accessioned2020-05-26T02:51:29Z
dc.date.available2020-05-26T02:51:29Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/3844
dc.descriptionThis research is the classroom action research with aim to increase students’ activity and students’ score economic through Mind Mapping Model at SMA Kristen Hosana Medan in Economic LintasMinat subject Academic year 2019/2020 with 24 students as a sample. The technique that used in collecting the data is observation when the teaching was doing and give pre test.andpost test. Based on the result of this research have done show that in the first cycle consists 5 students (20,83%) that active students. In the second cycle is increase be (62,5%) that active students. So that students’ activity was increased be 41,67% from first cycle to second cycle.Thescore of the first pretest show 5 students that success in mean and post test that success 15 students with the classic mean in first cycle. second cycle show 15 students that success,itmeansgoodgroup.Based on the results of the study, it can be concluded that the application of the mind mapping learning model can increase the activity and learning outcomes of economic students in the third grade Natural Sciences of Hosana Christian Private High School, Medanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini adalah penelitian tindakan kelas (classroom action research) yang bertujuan untuk meningkatkan aktivitas dan hasil belajar ekonomi melalui model pembelajaran Mind Mapping kelas X IPA SMA Swasta Kristen Hosana Medan Tahun Ajaran 2019/2020 dengan subjek penelitian sebanyak 24 orang. Teknik yang digunakan dalam pengumpulan data adalah observasi padasaat berlangsungnya proses pembelajaran dan tes yang diberikan pada awal dan akhir siklus. Berdasarkan hasil penelitian yang telah dilakukan menunjukkan bahwa aktivitas belajar siswa pada siklus I terdapat 5 orang (20,83%) siswa yang dinyatakan aktif. Padasiklus II mengalami peningkatan menjadi 15 orang (62,5%) siswa yang dinyatakan aktif. Sehingga aktivitas belajar siswa meningkat 41,67% dari siklus I kesiklus II. Hasil belajar pada pretest pada siklus I menunjukkan 5 orang siswa yang tuntas dengan nilai rata-rata dan postest yang tuntas sebanyak 15 orang dengan nilai rata-rata. Ketuntasan klasik pada siklus I pada siklus II siswa yang tuntas sebanyak 19 orang maka dikategorikan baik. Berdasardarkan hasil penelitian maka dapat disimpulkan bahwa penerapan model pembelajaran mind mapping dapat meningkatkan aktivitas dan hasil belajar siswa ekonomi siswa kelas X IPA SMA Swasta Kristen Hosana Medanen_US
dc.publisherUniversitas HKBP Nommensen Medanen_US
dc.subjectModel mind mappingen_US
dc.subjectAktivitasen_US
dc.subjectHasil Belajaren_US
dc.titlePENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN MIND MAPPING UNTUK MENINGKATKAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR SISWA KELAS X IPA SMA SWASTA KRISTEN HOSANA MEDAN PADA MATA PELAJARAN EKONOMI LINTAS MINAT T.A 2019/2020en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record