Show simple item record

dc.contributor.authorManurung, Irma Afna
dc.date.accessioned2020-04-22T07:50:02Z
dc.date.available2020-04-22T07:50:02Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.urihttp://repository.uhn.ac.id/handle/123456789/3757
dc.descriptionThis study refers to the learning of Utilization of School Libraries and Learning Independence on Basic Accounting Learning Achievement of Class X Accounting Students of SMK Negeri 6 Medan in Academic Year 2019/2020. This type of research is a survey research using Quantitative. The population in this study were students of class X of Utilization of School Libraries and Learning Independence at SMK Negeri 6 Medan Year 2019/2020. The analytical methods used in this study are the Normality Test, Multicollinearity Test, Multiple Linear Regression Analysis, Partial Test (t-Test) and Simultaneous Test (F Test). The results showed that: the use of school libraries has a positive and significant effect on students' basic accounting learning achievement, as indicated by the acquisition value which indicates that the value (3.690> 1.664) and a significance value (0.000 <0.05), learning independence has a positive and significant effect on students basic accounting learning achievement as indicated by the acquisition value which indicates that the value (4,893> 1,644) and a significance value (0.000 <0.05). There is a positive influence on the use of school libraries and learning independence together on students basic accounting learning achieverment with the results of the regression equation Y=12,972+ 0,362X1+ 0,485X2 and coefficient of determination 0,767en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh pemanfaatan perpustakaan sekolah dan bemandirian belajar terhadap prestasi belajar Akuntansi dasar siswa kelas X akuntansi SMK Negeri 6 Medan Tahun Ajaran 2019/2020”. Jenis penelitian ini merupakan jenis penelitian survey dengan pendekatan Kuantitaif. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas Kelas X Akuntansi SMK Negeri 6 Medan Tahun Ajaran 2019/2020. Metode analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah Uji Normalitas, Uji Multikolinearitas, Analisis Regresi Linear Berganda, Uji Parsial (Uji-t) dan Uji Simultan (Uji F). Hasil penelitian menunjukkan bahwa pemanfaatan perpustakaan sekolah dan kemandirian belajar berpengaruh positif dan signifikan terhadap prestasi belajar akuntansi dasar siswa, yang menunjukkan bahwa nilai t_hitung > 〖 t〗_tabel yaitu (3,690 > 1,664) dan nilai signifikansi (0,000 < 0,05), kemandirian belajar berpengaruh positif dan signifikan terhadap prestasi belajar akuntansi dasar siswa yang ditunjukkan dengan nilai perolehan yang menunjukkan bahwa nilai t_hitung > 〖 t〗_tabel yaitu (4,893 > 1,644) dan nilai signifikansi (0,000 < 0,05). Terdapat pengaruh positif pemanfaatan perpustakaan sekolah dan kemandirian belajar secara bersama-sama terhadap prestasi belajar akuntansi dasar siswa dengan hasil persamaan regresi Y=12,972+0,362X1+0,485X2 dan koefisien determinasi 0,767en_US
dc.publisherUniversitas HKBP Nommensen Medanen_US
dc.subjectPemanfaatan Perpustakaan Sekolahen_US
dc.subjectKemandirian Belajaen_US
dc.subjectPrestasi Belajaren_US
dc.titlePengaruh Pemanfaatan Perpustakaan Sekolah Dan Kemandirian Belajar Terhadap Prestasi Belajar Akuntansi Dasar Siswa Kelas X Akuntansi SMK Negeri 6 Medan Tahun Ajaran 2019/2020en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record